Декларування в умовах воєнного стану - НГУ

Декларування в умовах воєнного стану

12 жовтня 2023 року набрав чинності Закон № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану».

Законом відновлено дію механізмів фінансового контролю, а також відкриття доступу до реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з урахуванням безпекових заходів.

Кампанія декларування за 2021 та 2022 роки триватиме до 31 січня 2024 року, а за 2023 рік – уже у звичний для всіх декларантів строк – до 31 березня 2024 року включно.

Для окремих категорій декларантів (військовослужбовців, причетних до оборони країни, осіб, які перебувають на окупованих територіях або де ведуться активні бойові дії, тих, хто перебуває на лікуванні внаслідок поранення тощо, а також членів сімей зазначених осіб) відтерміновано обов’язок подання декларацій — не пізніше 90 днів після припинення воєнного стану або припинення відповідної діяльності (звільнення з військової служби).

Водночас декларації подаватимуть особи, які проходять військову службу на посадах міністрів, керівників центральних органів виконавчої влади, місцевих органів влади,  в апаратах міністерств, військово-лікарських комісій, територіальних центрів комплектування, беруть участь у закупівлях у сфері оборони або відряджені на такі посади.

Особи, які під час дії воєнного стану вже подали декларації за 2021–2022 роки, мають право, письмово звернувшись до Національного агентства  з питань запобігання корупції, протягом 14 днів з дня набрання чинності Законом подати виправлені декларації за ці періоди один раз упродовж 30 календарних днів (з дня відкриття доступу).

Обов’язку подавати виправлені декларації немає. 

При цьому виправити можливо лише декларації, подані у період з 24 лютого 2022 року по 11 жовтня 2023 року включно. 

Для цього необхідно не пізніше 25 жовтня 2023 року  звернутися до НАЗК із листом довільної форми, в якому зазначити:

  • ПІБ;
  • дату народження;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);
  • яку або які декларації є потреба виправити, а також дату їх подання.

Зазначати, які саме дані необхідно змінити чи додати та долучати будь-які документи до листа не потрібно! 

Після цього такі особи можуть одноразово впродовж 30 днів з дня надання доступу подати виправлену декларацію.

Про кінцеву дату подання виправленої декларації НАЗК повідомить у персональному електронному кабінеті Реєстру

Листи з цих питань, подані 26 жовтня 2023 року або пізніше, будуть залишені без розгляду. 

Також НАЗК відкриє публічний доступ до Реєстру 10 грудня 2023 року з урахуванням безпекових заходів. 

Зокрема, розроблено механізм, який дозволить вилучити декларації певних категорій осіб із публічного доступу до відкриття Реєстру задля їхньої безпеки. До таких осіб відносяться і військовослужбовці (крім тих, які мають обов’язок подання декларацій в умовах воєнного стану).

Для цього керівники державних органів та органів місцевого самоврядування мають надіслати до НАЗК перелік таких декларантів. Декларантам та членам їх сімей особисто звертатися до НАЗК не потрібно, питання внесення декларанта у список вирішується виключно його чинним керівником (колишнім керівником декларанта – у разі звільнення). 

Ознайомитися з текстом Закону можна тут.

Отримати детальнішу інформацію, методичну та консультативну допомогу з питань декларування можна, звернувшись до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції за місцем служби.

Перейти до вмісту