Аеророзвідник НГУ з позивним Руф: «Один дрон скидає в день до 40 одиниць вибухівки, тому орки закінчуються» - НГУ

У них немає свого полігону, кожен раз хлопці навчаються на іншому місці. Це зрозуміло: саме “безпілотники” є чи не найбільшим головним болем для російських окупантів. А тому вони буквально полюють і за ними, і за їх екіпажами.

Може, ви бачили відео, як один окупант присів сходити по нужді, а на нього з дрона упав вибуховий заряд? Це наша робота на запорізькому напрямку», – не без гордості каже гвардієць з позивним Руф.

 

Боєць – сертифікований інструктор оперативно-тактичної аеророзвідки. Він встигає кермувати автомобілем і розповідати про тонкощі своєї професії. За словами Руфа, той випадок хоч і є одним з найбільш яскравих, та він далеко не одиничний.

Колись наш дрон виявив трьох путінців, які намагалися сховатися під деревом. Оператор вже хотів скинути на них “подарунок”, аж бачить до цієї трійці біжить їх товариш, тикає пальцем в нашу камеру і кричить: «Там дрон!». Що ж, він встиг… Ми планували демілітаризувати трьох загарбників, а вийшло ліквідувати чотирьох», – згадує інструктор.

За добу на голови наших ворогів один дрон може скинути до 40 міні-бомб.

«Можемо і більше, але вороги закінчуються, – жартує Руф і продовжує – Тішить те, як у ворожу машину під час руху влучає вибухівка. Автомобіль ще деякий час продовжує рухатись, а з нього випадають орки. Приносити їм подарунки – це захопливе заняття. Та все ж основне завдання аеророзвідки – виявлення цілей противника і наведення на них нашої артилерії. Аеророзвідка – це очі наших військ».

Як розповів інструктор, зараз під Запоріжжям використовуються декілька видів безпілотних літальних апаратів.

Є отакі найпростіші – квадрокоптери, вони призначені для оперативної розвідки й піднімаються у повітря на 800 метрів та можуть залітати на 12 кілометрів у тил ворогу. Також є для тактичної розвідки – унікальні українські безпілотники. Вони досягають висоти трьох кілометрів та можуть залітати на 250 кілометрів за лінію фронту».

Керування дроном може здаватися досить легким процесом – підняв “пташку” у повітря, пролетів декілька кілометрів, сфотографував ворожі укріплення і повернувся. Але насправді все зовсім не так просто!

Екіпаж одного безпілотника (борта) складається мінімум з двох осіб – пілота і оператора. Якщо дрон несе вибухові “подарунки”, до них приєднується сапер.

Складність в тому, що треба вміти розрізняти цілі, розуміти їх пріоритетність. Наприклад, танки – менш важливі для ураження артилерією, ніж, скажімо, ворожа мінометна батарея. А гармати – не така ласа ціль, як командно-штабна машина», – ділиться своїм досвідом Руф.

 

Треба вміти працювати в умовах радіоелектронної боротьби чи роботи ворожих аероскопів. Останні – найбільша загроза для екіпажу. Адже вони можуть визначити місце злету безпілотника і навести туди путінську артилерію. А ще – залишити дрон без можливості визначення своїх координат, і тоді пілоту доводиться повертати “пташку” за допомогою ручного управління.

Взяти хоча б підсвітку коптера. Ми її програмно вимкнули – навіщо нам люстра у повітрі? Але китайці випустили програмне оновлення, яке обходить нашу “прошивку” – і дрон знову починає світитися. Доводиться ще раз шукати спосіб перепрограмування», – розповідає Руф.

Добре, що в Україні є відповідні програмні комплекси власного виробництва – такі, як “Кропива”, “Мапа”, “Тенета”. Та й фахівців з ІТ вистачає. Тому єдина проблема при “перепрошивці” – це витрачений на неї час.

За словами Руфа, екіпажі постійно або навчаються, або перебувають на передовій. Хлопці розуміють, що їхня робота – надважлива для українського війська, а тому відносяться до неї з усією серйозністю.

І якщо ви знову побачите зняте з безпілотника відео, на якому русня злітає у повітря, знайте: це результат наполегливої праці таких, як інструктор Руф та його учні.

 

Перейти до вмісту