Вівторок, 20 Листопад, 2018 - 16:38

Поділитися

12 Вер 2018

Комплектування НГУ: Хто і як відбирає українців до лав Нацгвардії?

Інтерв’ю про те, як гвардійські офіцери знайомлять українців зі службою та відбирають кращих для підписання контракту в молодій та елітній структурі Міністерства внутрішніх справ.

 

Це розмова з начальником відділу комплектування Іміджево-видавничого центру Національної гвардії України полковником Олександром Костюченком.

 

     

Зазвичай, до 2014 року, шлях на військову службу вважали двобічним: або за освітнім спрямуванням, або строкова служба. Проте, з початком активної фази конфлікту на Донбасі потреба в мотивованих молодиках стимулювала якісний, поетапний відбір людей, що зможуть гідно боронити країну. Саме цим в Нацгвардії з часом став займатися відділ комплектування.

 

- З 1 вересня 2017 року відділ почав свою роботу, починаючи з малого: облаштування місць і набір фахівців (психологів та кадрових працівників), закінчуючи налагодженням співпраці з іншими правовими органами влади. Сьогодні ми в діалозі з місцевими органами влади, центрами зайнятості, військовими комісаріатами, відділами освіти, навчальними закладами та підрозділами відділу комплектування Одеси, Львову, Харкова та Дніпра.

 

Але співпраця вимагала, як кажуть, виходжу в маси. Тому, аби вміло працювати зі своїми потенційними контрактниками, відділ вирішує діяти більш наполегливо. Далі Олександр Костюченко говорить про те, як вони рекламують контракт в НГУ та де шукають майбутніх військовослужбовців?

 

– Ми плануємо заздалегідь наші агітаційні компанії на заходи, де знаємо, що буде багато цивільного населення, яке готове до знайомства з нами. Там люди розважаються, відкриті до спілкування, або шукають роботу. Такі, зазвичай, самі виявляють ініціативу та найбільшу зацікавленість у наших пропозиціях. Це громадяни України віком від 18-ти до 40 років, або військовослужбовці запасу (до 50-ти). Ярмарки вакансій, заходи дня відкритих дверей у військових частинах, проведення патріотичних зборів-ігор: «Сокіл», «Джура» – зараз гвардія є активним організатором цих процесів, тому саме тут ми розгортаємо свої агітаційні намети. Саме так, у невимушених обставинах, коли гвардійці виявляють підтримку та допомогу – люди готові нас слухати й виникає довіра до наших представників. Там найбільше потенційних кандидатів, які шукають себе та ціле направлено підходять до нас. Але, окрім цього, у нас є ще журнали, буклети, газети – і вони формують ще один формат реклама.

 

– Ми говоримо зі своїми потенційними кандидатами так, як їм зручно дізнаватися про нас. Бо спочатку вони мають звернути увагу на нас та почути нашу пропозицію. Окрім того, проводимо висвітлення діяльності відділу комплектування на сайті Національної гвардії України, YouTube, сайтах пошуку роботи Robota.ua, Work.ua, Jobs, Trud.ua, Facebook, засобах масової інформації, газеті «Ратник», журналі «Слово Честі» – бо всі аспекти військової служби мають бути доступними не лише до нинішніх бійців, а й для громадян, країна яких захоплена збройним конфліктом.

 

Полковник запевняє, що будь-який кандидат має знати про гвардію правду, аби розуміти куди він йде. Розповідає, чому бажання інколи замало, аби стати бійцем гвардії та навіщо говорити всю правду про військову службу перед тим, як претендент стане повноцінним військовослужбовцем?

 

– Ми намагаємося уникнути перебільшень та непрозорості у своїй діяльності. Людина має бачити цільну картину військової структури куди вона йде – це необхідно і нам. Не потрібно брати людину, яка в реальних умовах відмовлятиметься виконувати бойові задачі. Ми не зацікавлені продавати контракт, ми зацікавлені в адекватності та продуктивності відбору людей, які поповнять лави наших військ. Ми відповідальні за кожного кандидата, якого беремо під свою опіку: від моменту знайомства до моменту розподілу в ту чи іншу військову частину…І, навіть, потім, щоб з ним не сталося це буде оцінкою нашої роботи. Чи стрімке кар’єрне зростання та високі показники професіоналізму або ж навпаки… Тому заздалегідь попереджаємо про всі труднощі та нюанси в службі. Усі мають розуміти – гвардієць на плакаті усміхнена, весела людина, та поза кадром вони виконують небезпечну роботу, де інколи не має часу на родину. Я запевняю, що наша реклама максимально прозора і без перебільшень, адже, намагаємося показувати бійця гвардії таким яким він є.

 

           

«Служба – це перспективно, патріотично чи просто необхідно?», - питаємо в офіцера, відповідає:

 

– Думаю це все в одному, але останнє найбільш вагоме переконання. Багато хто мріє про форму, але не всі проходять відбори, аби її одягнути. За 2017-2018 рік до нас звернулося удвічі більше людей ніж у 2016 році. Вимоги не змінюються. Кількість збільшилася саме через гендерну програму. Все більше жінок вирішують служити у нас.

Відповідно до звітних даних наданих Полковником Костюченком ми маємо таку фактологічну складову роботи за рік діяльності:

• до відділу звернулось 3143 – громадян: (щодо проходження військової служби за контрактом - 2601
щодо служби у військовому резерві – 109; з приводу вступу до Національної академії Національної гвардії України – 433);
• опрацьовано 1484 електронних анкет, які надійшли на сайт Національної гвардії України;
• надано 5719 консультацій по закріпленому за відділом телефоном;
• психологами відділу проведено вивчення (тестування) 1,5 тисячі кандидатів, а 94-ом було відмовлено на підставі висновків тестування;
• 637 кандидатів було направлено на військово-лікарські комісії для визначення придатності до військової служби;
• проведено 1807 інформаційно-іміджевих заходів, щодо доведення до цивільного населення перспектив проходження військової служби за контрактом, служби у військовому резерві, отримання вищої військової освіти в Національній академії Національної гвардії України, з виставленням наметів, використанням зразків військової техніки;
• 980 кандидатів направлено до військових частин щодо проходження військової служби за контрактом, сформовані первинні матеріали особової справи;
• 129 кандидатів на військову службу у резерві;
• 104 навчальні справи направлено до академії НГУ у 2018 році.

 

 

Реформування та прирівнювання української гвардії до стандартів та вимог Європи потребує розумного та ефективного підходу в кожній складовій. Для того, щоб контракт в Нацгвардії виправдував себе з обох сторін треба  продовжувати правильно залучати українців до служби. Сьогодні для нас доцільно буде вчитися у інших армій світу. Полковник говорить про модель агітації за кордоном так:

 

– Ми переймаємо досвід європейських рекрутингових центрів і вчимося працювати більш ефективно, оскільки це вимоги сьогодення…Рекрутингові центри в Європи – це окремі підрозділи, які займаються підбором кандидатів на військову службу за контрактом і мають більші можливості аби проводити свою піар-компанію. Плануємо запустити виїзні мобільні групи на спеціально обладнаних інформаційних автомобілях (Морська піхота США). Створення окремих робочих місць рекрутерів при міських центрах зайнятості. Впровадження спеціалістів-вербувальників, які рекламують військову службу за контрактом. Не залежно від основного відділу комплектування та підпорядкованості відповідному командирові (Збройні Сили Каліфорнії).

 

 

Прес-служба НГУ